Nytt år :)

Och förhoppningsvis blir det ett skit bra år :D
Har inte hunnit vart inne på ett tag då det vart fullt upp kring jul och även haft febriga och skjuka ungar. Tycks som om det aldrig tar slut på detta med sjukdomar utan de byter om vartanat. Julen var bra även fall jag tyckte att vi dragit ner på julklapparna iår blev det ändå för mycket på något vis. Barnen orkade nästan inte öpppna de sista klapparna. Det var ganska kaosigt kring julklapps öppningen med då man inte hade koll riktigt på vems som var vem och vem de fått ifrån.


Vilda tog sig även friheten att packa upp lite julklappar 2 dagar före julafton! Det var svårt att motstå frestelsen så när jag kom ner i vardagsrummet hade hon minsann öppnat ca 5 st och jag fick panik för visste inte vems sakerna var dessutom hade mamma och dem också lagt dit sina så fick ringa dem akut för oh höra om de kände igen något. Allt ordnade sig och hon kommer nog inte göra om det. Men är man snart 3 år så är det svårt.

 Lilla Bus Vilda!

Elvira min älsta dotter tyckte jag det var svårt att köpa julklappar till. Hon är i ett mellan läge nu då man vill ha leksaker men ändå inte ja ni förstår kanske. Jätte svårt. Men hon fick lpysselgrejer och sådant men hon har även sagt att hon önskar sig en klippning och slingning hos frissan så då tänkte jag att det kunde bli en fin julklapp också. Kostar ju trotts allt en del att gå till frissan så jag bävar lite över att jag så småningom kommer få fler tjejer som vill klippas hos frissan. Dessutom är det en ålder då det inte duger att mamma klipper längre :/ Lägger in en bild på min stora nyklippta tjej.

Tyckte det blev riktigt bra.

Jag mår själv mycket bättre har fått ny energi. Var riktigt orolig ett tag att jag mådde så dåligt i kroppen att jag trodde det var något allvarligt. Så jag har även vart till läkaren och min kropp är sliten efter senaste graviditeten. Den har fått jobba extra nu med och efter tvillingarna vilket tar ut sig tillslut. Så jag får börja röra mig lite mer här till våren och äta bättre men det är svårt att få til det nu men det blir säkert lugnare.

Flickorna fick en glassmaskin av oss i julklapp också så nu håller vi på att göra hemagjord gamaldags vaniljglass till annanaspajen som ska avnjutas till efterätt ikväll! Det blir ryggbiff med rotsaker och pepparsås. Har även köpt lite mousserande men tror inte ag kommer orka vara uppe till 12 slaget kl 22 är max vad jag orkar nu för tiden :D Önskar er alla ett Gott Nytt år ta hand om er :)

Kommentarer
Postat av: Monica



Så fin hon blev stora tjejen!!!!

Ha nu ett riktigt gott år på er!!KRAMAR!!!!//Monica

2011-12-31 @ 16:16:27
URL: http://ploppviola.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0