Julklappar, adventspynt och ullared!

Ja fullt upp som vanligt. Veckan som varit har vi julpyntat och försökt få lite ordning i hemmet och det börjar bli riktigt mysigt faktiskt. Här brukar vi sätta upp julgrejerna ganska tidigt sen brukar skiten åka ut ganska direkt efter nyår för då är ja trött på julen :) vill hellre ha mysigt innan. Men vet att det finns dem som pyntar dagarna innan julafton och bara har stakar i fönstrena till att börja med. Det är ju olika hur vi gör.

Ja jag var ju till Ullared i Fredags ganska mycket folk åkte ju såklart en 25e när alla hade lön men tyvärr är endast maken ledig på fredagar så fanns ingen annan dag. Tycker Ullared är lite överskattat visst finns det mycket billiga grejer men också mycket skräp. Det var ganska utplockat när vi var där så kläder var det svårt att få lika storlekar mm. Men hittade lite söta bodys till pojkarna men annars var det inte mycket till pojkar flickavdelningen hade alfonskläderna som jag älskar men inget till gossarna. Sen skulle jag köpa strumpor hittade bara till flickorna men tyckte inte det var speciellt billigt. Kanske är man bortskämd för att vi har mycket lågprisbutiker omkring här vi bor. Leksakerna är det ju klart värt att åka för men hittade inte allt jag behövde men fick ändå mycket. Älskar att strosa runt på bebisavdelningen så mycket fina grejer. Köpte mig också en sån där ful jump in hade bara tänkt ha den hemma men den är så go så jag har även haft den utanför hemmet vilket jag aldrig trodde jag skulle ha :D supermysig.

När jag kom till inredningsgrejerna var det för mycket folk så jag fick bara med mig några julstjärnor sedan flydde vi fältet för man fick nästan panik för att det var så mycket folk. Vagnen försvann för mig ett par gånger av galna kärringar. Ställer vagnen så att man ska slippa trängas mellan hyllorna men sen hade någon tagit min. Hittade damen bakom nästa hylla med min vagn som tur var hade ju jackan och grejer i. Vet hur folk tänker men om man har gått rätt långt i köpcentret så är man ganska noga med att man får rätt vagn då man inte vill börja från början. Vad svårt är det att kolla att det är dina saker i vagnen? Tror att det finns folk som tar vagnar med meningen för att leta efter värdesaker ex plånbok väskor med värdesaker i. Ja nog om det blev en tur till Ikea efteråt Ikea går alltid hem inte lika galna kärringar där heller ;)

Så i helgen satt jag hela kvällen och packade julklappar men är inte riktigt färdig ännu med julklapparna. Idag bär det av med ungarna på julpyssel det ska bli mysigt. Kul när barnen gör fina prydnads saker som man kan hänga upp:)

God fortsättning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0