Minneslunden...och alla tankar.

Glömde ju totalt bort att tala om att vi var till Minneslunden i all hast under Lördagen och tände ljus hos våran lilla Wilmer. Vi åkte hela familjen ut till honom och hjälptes åt att ställa i ordning hans lykta och tände lite ljus. Faror och farfar hade vart där tidigare och lagt ut ett fint hjärta med ljung i. Jag har även en lillasyster själv som ligger i samma minneslund som våran lilla gosse så vi var där för henne också såklart.

Det är konstigt att det fortfarande kan göra så ont i hjärtat trotts att det snart är 4 år sedan han lämnade oss. Jag ältar inte och hade det inte hänt så kanske jag inte haft Vilda idag hos mig vilket jag inte skulle kunna vara utan. Men det gör så ont och känns så fel. Det faktiskt inte en dag då man inte tänker på det. Det är ju lättare nu man blir inte ledsen på samma vis utan man kan prata om det. Men vissa dagar kommer det ifatt mig och då bara gråter jag och är arg för att ett litet barn ska behöva dö. Men har samtidigt tänkt att det ibland finns en mening med allt som faktiskt händer runt oss. Många säger att man går igenom saker för att bli starkare att det är sånt som ska hända för att bygga upp en som människa. Men va fan tycker inte man fått göra annat än att ta sig igenom kriser! Varför ska bara vissa få gå igenom jobbiga saker jämt medans andra glider igenom på banan skal? Men alla har vi nog det jobbigt nån gång i livet.Jag vet att många har svårt att dela den sorgen vi fick gå igenom den gången men jag är nog  den svaga typen. Att jag fått fler barn innebär inte att han försvinner han är ju fortfarande en del av vår familj. Han fanns och jag kännde honom jag höll i honom vi bäddade ner han i kistan tillsammans med systrarna och han kommer alltid vara en del av oss.

Det känndes väldigt jobbigt när man vart där att gå igen att man lämnar honnom ensam ute i kylan så därför orkar jag inte vara där så mycket trotts att det känns skönt när man vart där på ett sätt.

Efter vi var hos honnom tog vi en liten promenad på kyrkogården, vi hälsade på min mormor och morfars grav. Andreas tyckte att vi skulle gå in i kyrkan och tända små ljus ett för varje barn i familjen så det gjorde vi, det var riktig mysig mini utflykt för hela familjen pojkarna tittade med stora ögon och var nöjda hela tiden. Vi är inte religösa på det viset men det var skönt att bara gå runt där.

Vi åkte sedan hem och hade myskväll tillsammans och jag och maken kramades lite extra den kvällen. Han har väldigt dåligt samvete för att han inte orkat vara där så mycket men han tyckte det var skönt att ha vart där. Hörde att han viskade- Min lilla pojke när vi lämnade minneslunden :(

Barnen är det allra käraste vi har och vi ser varje barn som en stor gåva trotts att man vissa dagr vill lägga ut dem på blocket ;) :D Men hos oss komer det alltid fattas ett barn

Lägger in en lite bild från kvällen.


Kommentarer
Postat av: Evelina Höder

Blev riktigt rörd när jag läste, Tänker på er <3

2011-11-08 @ 11:32:32
Postat av: Monica

Vad fint att ni kunde var hos Wilmer o tända ljus o "snygga" till lite,så klart är han en del av er familj o de kvittar ju om man får 20 barn så ersätter de ena barnet INTE de andra,som många verkar tro...däremot tror jag att de blir ett plåster på såret iaf...

Vad jag tror så finns han ju inte kvar där utan bara hans kropp,tror han är på annan plats men förstår din känsla av att ha honom ensam i kylan,,de är ju ett barn du/ni väntat o man ömmar ju enormt för sina små skatter..Kan säga att då min pappa dog klädde jag på honom rejält för jag ville inte att han skulle frysa i kistan,banalt egentligen för han är ju inte ens där men hans kropp o den hade ju levt o jag ville ha rejält på honom...

De blev samma kostym han hade haft på sin 70 årsdag så han var riktigt fin..kände i bårhuset att han var inte där utan bara ett skal av honom men ändå var/är han ju den personen som jag kommer i från o jag ville ta ett riktigt farväl av honom så de kändes bra...först ville jag inte lämna honom i från mig när dom kom från begravningsbyrån men dom lovade att jag fick komma o klappa honom fler ggr innan begravningen så då släppte jag taget..Usch känns fortfarande ett sting i hjärtat efter dessa 15 år....ja nu kom jag ju i från er Wilmer.

Sånt här berör oss alla o när gäller barn så är de så speciellt då dom inte ska dö....

Tycker iof min pappa fick ett för kort liv.Han dog i mars de året han skulle fylla 71..hade önskat o få ha honom minst tio år till men så sjuk han var så hade de inte varit ett liv för honom så man får se de så.....massa kramar till er.!!//Monica

2011-11-10 @ 18:46:58
URL: http://ploppviola.bloggplatsen.se
Postat av: sara

Nu började jag gråta, tänker på er <3

2011-11-18 @ 21:30:21
URL: http://saravidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0