OJ OJ OJ hinner ju inget ;)

Ja om ni undrar varför jag inte skrivit på ett tag så betyder det att jag inte hinner. Det händer inte så mycket just nu mer än att man plockar och försöker styra upp här hemma. Jag var så glad att svärföräldrarna var här i torsdags och höststädade trädgården inflör vintern för vi har verkligen inte hunnit ta tag i detta då det hela tiden är andra saker inne som ska prioteras. Jag har svårt att hinna något större med tvätt och städ då jag är ensam på veckorna så eftermiddagar och helger går åt till städ och tvätt läxor mm. Så inte mycket tid över till annat, vi brukar i regel stupa i säng på kvällarna.

Den här helgen hade jag faktiskt tänkt julpynta lite men städningen har tagit all tid och barnen hade redan lyckats stöka ut allt igen i vardagsrummet så idag har jag återigen haft ett utbrott! Ja mina bran måste gilla att ha en ständigt grinig mamma för så hade det ju inte behövt vara om de någon gång plockade upp efter sig. Och ber man dem plocka upp så tar det sådan tid då de skyller på varandra vem som stökade och vad orättvist allt är och jag ska alltid plocka upp efter den mm. Men fick ett tips om att dela upp i stationer där var och en sköter sin station och slipper lägga sig i vad den andra gör. Får se hur detta funkar :)

Har faktiskt fått köra iväg tvätt till mamma för att få bort högen. Så nu städade vi även tvättstugan det var kul att få se golvet. Låter som jag är en pedant mamma men det är jag verkligen inte jag Hatar och städa och slipper helst bläää! Skulle kunna betala dyrt för att slippa. Men vi är så himla många nu att det inte funkar att vi vuxna ska plocka efter barnen utan vi får hjälpas åt. Tycker även de älsta flickorna kan ta lite mer eget ansvar vad gäller städ av sina rum och att plocka efter sig men de är faktiskt dem som är värst med just stöking. Den älsta har en tendens att riva ur alla kläder från torktumlaren när hon letar kläder så det blandar sig med smuts och då blir jag tvungen att tvätta om för jag vet ju inte vad som är vad.

Vi fick ju ta vårat finrum och göra om till vuxet sovrum så när vi får folk hit på besök så är det köket och vardagsrum vi kan vara i och dessa ytor vill man ha någorlunda stökfria och här vill jag att de tar hand om sin egen skit. Sen får rummen se ut som de gör för det mesta.

Så nu har jag fått ur mig det och skall försöka att inte vara en gnäll kärring mer idag :D

Hoppas ändå¨att jag kan få en översikt över juklgrejerna är ju så sugen på att smygpynta inför advent :)

Kommentarer
Postat av: Monica

Känner igen mig..Men de stora måste helt enkelt dra mera strån tycker jag.....hoppas du kan greja lite med pynt o så,,kram Monica

2011-11-20 @ 18:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0