BAJS MORGON....och funderingar kring preventivmedel.

Med risk för att låta som en bitterfitta så får ni sluta läsa nu om ni inte orkar med bittra inlägg ;)

Ja idag har jag fått vara vaken från kl 04.30 härligt ett lyxproblem jag vet! Men tror jag håller på att bli kocko i huvudet av sömnbristen, dessutom har jag fått fruktansvärda humörsvängningar sedan jag började med Nouvaring p-ring igen, blir nästan rädd för mig själv ibland då jag tänder på inget. Tålamod finns knappt och det krävs ju en del energi och tålamod med barnen.

Har använt detta pskydd innan och det har funkat supert men vet inte vad som hänt denna gången inte bara humörsvängningar utan jag har mellanblödningar hela tiden också. Så får se hur jag ska göra. Orkar inte med mitt humör så blir inte det bättre så får jag byta p-medel. Finns det igentligen något bra p-skydd?  har provat det mesta dock inte spiral ännu men vet inte om det är något för mig? Minipiller blöder jag bara av även p-stav. P-piller kanske? om de inte förvandlar mig till mum from hell!

Tips mottages tacksamt!


Kommentarer
Postat av: Monica

Hej vännen!Inte lätt med hormoner o får man inte sova dessutom så hur glad kan man bli på en skala?-1 hahah

Jag tror inte de finns något bra prev-medel utan flera av våra vänner som fått klart barn dom slår knut på snablen så att säga..de är ett superlätt ingrepp på mannen o de görs under lokalbedövning o man åker hem samma dag.Ska en kvinna göra samma är de en stor operation o mycket mer komplicerad..många män känner sig omanliga o vill inte göra de men jag tänker att om man har de barn man tänkt sig så varför inte?..de sitter ju inte i manlighet att kunna få barn dessutom har ni ju några stycken,,min man vill dock inte för just att han skulle bli omanlig hahah,ändå vill han inte ha fler barn,,hum ekvation som inte går i hopa tycker jag....de är ju inte direkt så att man inte kan få stånd längre de är bara själva spermaproduktionen som uteblir ändrar ju inget i sexet alls...annars får ni ha kondom de har funkat för oss i alla våra år.....Kram Monica

2011-10-10 @ 09:29:29
URL: http://ploppviola.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla

Tillåtet att vara en bitterfitta när man aldrig får sova ordentligt!! =) Har du testat p-spruta? Den funkade fint för mig.

2011-10-10 @ 09:30:53
Postat av: stina

monica ja det är ju det där med manligheten här också. vi har disskuterat kring detta men vet inte heller om vi defenetivt vill sätta helt stop för ev fler barn nån gång. Skulle inte orka nu men kanske en sladdis nån gång. Annars tycker ju jag att en knut på snabeln låter som ett bra förslag :D



camilla inte provat men pratade med bm förut och jag ger p-ringen 1månad till och funkar det inte ska vi disskiutera kring annat så kanske ska prova. är sprutan dyr?

2011-10-10 @ 09:40:06
Postat av: Cissi

Hej! Jag käkar p-piller. Yasmin heter dom och passar mig jättebra! Mycket lite hormoner i dom och man blöder som vanligt. Blir inte alls påverkad av dom på nåt sätt! Har pillrena förvarade bredvid tandborsten så att jag inte glömmer dom :)

Ha det gott!

2011-10-10 @ 13:35:07
URL: http://mimmicecilia.blogg.se/
Postat av: Liselotte

Jag har hormonspiral vilket jag är SUPERNÖJD med!! Var tveksam då jag hade proppar i benen under grav med Ammi, men detta skulle vara lugnt. O det har fungerat hur bra som helst ;-)

2011-10-14 @ 10:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0