Kopierade infon så får jag en start iaf!

Lite kort om vem jag är! När jag var 16 år träffade jag den killen som sedan skulle visa sig vara den som jag skulle dela mitt liv med. Så har det i alla fall varit hitills vi träffades jan 1999 och har gått igenom en hel del sedan dess både motgångar och medgångar som det är i alla förhållanden faktiskt, men vi har trotts detta orkat att ta oss igenom detta tillsammans. Redan i Dec -99 märkte jag att jag inte mådde riktigt bra och det visade sig att vi var gravida! jag var 16år då och min man var 21år. Blandade känslor såklart men barnet var välkommet. På rutinul såg man att barnet hade en missbildning tarmarna låg utanför buken på bebisen sk Gastroshisis. Detta var en jobbig period och planering inför snitt och hur man skulle ta emot barnet på östra i göteborg och operera henne. I Aug 2000 föds våran Elvira man opererade omgående och vi tillbringar 1 månad på sjukhus innan vi fick komma hem. Jobbig tid var det men vädigt kul och hon är fullt frisk idag. Jag studerade hotel och restaurang efter mammaledigheten och fick vår andra dotter i Dec 2003 Thea heter hon och fick vara med mamma i skolan den sista terminen och det gick bra trotts detta med betyg. Jag grät när jag blev uppkallad på studendagen för stipendium hur kunde jag få det? I Juli 2006 föds vår Meja och i Juli 2007 gifter vi oss. I jan 2008 förlorar vi våran pojke vi var tvugna att avbryta pga grava missbildningar, våran Wilmer som inte finns här fattas oss trotts att vi fått ytterligare barn, samtidigt var han nog ämnad för nogåt annat kanske? minns när han låg i min famn och jag sa till min man att jag måste ha en levande bebis för att orka detta! man blir ganska ego i sin sorg när jag tänker tillbaka.Men i Jan 2009 kommer Vilda som extra plåster på såren. Och hon är verkligen en Vilda ;) för efter henne så var vi nöjda så det räckte och blev över. Men ödet ville sig något annat när det visade sig att vi blivit oplanerat gravida PANIK! men efter mycket velande accepterade vi att det skulle komma en bebis till, men på ett tidigt ul visade det sig att det var enäggstvillingar!! Jga höll på att ramla av britsen jag sa något i stil till läkaren att menar du verkligen att jag ska ha 6 barn? Han skrattade bara jag med till slut tror jag när jag hade hämtat mig lite:) I April 2011 kommer våra pojkar Troy och Loke så nu har vi minsann fullt upp! Jag har jobbat i mellan också såklart ser ju ut som jag inte gjort annat än klämt ut ungar. Men utbildade mig under sista graviditeten till undersköterska samtidigt som jag jobbade lite inom äldrevården i norge. Ni får fråga om ni undrar men här är väl en enkel översikt de senaste åren iaf.


Kommentarer
Postat av: Louise

Tycker ni är beundransvärda Stina! Och som du skrev - ni har haft era motgångar men ni har lyckats ta er igenom allt! Bra jobbat!

Kram

2011-10-04 @ 18:43:47
Postat av: Maria R

Bra att du börjat blogga Stina ska följa din blogg!

2011-10-04 @ 19:10:00
Postat av: stina

tack ni är för goa tjejer <3

2011-10-05 @ 07:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0