slut kropp och längtar efter semester och värme!

Min kropp är helt ur balans jag har får munblåsor i hela käften och bölder i ögonbrynet så jag är helt svullen, finnar mm. Fattar inte vad det är med mig jag har inte återhämtat mig något större efter graviditeten och reagerar helt olikt som jag brukar på vissa läkemedel. Undrar om jag nånsin känner mig bra i kroppen. Ser ut som jag åldrats flera år det sista för att jag är så sliten.

Idag ska det komma hit lite folk på middag ska bli mysigt och så skönt att det är fredag gott när maken kommer hem och vi får vara lite lediga ihop. Förutom att det alltid är så himla mycket som skall göras så fort man får tid över men så är det ju.

Meja tjatar redan om att hon vill ringa kompisar och leka men jag känner mig inte i form för att ta hit massa ungar och det är inte populärt att tala om :) Hon får ju alldrig säger hon haha typiskt uttryck i den här familjen.

Tänkte slänga ihop en Thai gryta ikväll med kyckling jordnötter och massa wokgrönsaker, kokosmjölk så himla gott och äkta Thai ris och kryddor såklart. Vi har haft turen att ha en Thailändska till granne som lärt mig lite. För ett tag sedan gjorde vi vårrullar dom är så goda.
 På tal om mat och Thailand gud vad jag vill tillbaka dit på semester igen. I morse höll jag på att frysa ihjäl när jag öppnade ytter dörren fy fasen va kallt! Då tänker jag tillbaka på hur man bara kunde gå ut på balkongen kl6 på morgonen i Thailand och äta frukost i värmen helt underbart. Lägger in en läskande bild från phiphi island


Ja och rund om magen berodde inte på den goda maten ;) dock gick den graviditeten tyvärr inte vägen. slänger in lite fler bilder när jag ändå håller på.
 

Huset vi hyrde tillsammans med ett par goda vänner. detta låg i Kamala ett barnvänligt ställe i phuket.


monkey beach underbar bild

utsikten en tidig morgon från våran bungalow på phiphi island. Åhh va man längtar tillbaka hoppas man nån gång i framtiden får råd med detta igen. Det är kul att resa med barn att kunna dela upplevelser med dem är helt underbart. Nog för att man skulle behöva vara nån dag barnfri men jag är inte av den sorten tyvärr som skulle kunna resa flera dagar utan barnen, skulle få spader och tänka hela tiden på vad skulle de gjort om de var här mm. Vi får resa med en nanny nästa gång kanske så vi får nån kväll barnfri. :) nog om detta ha en underbar fradag!


Kommentarer
Postat av: Monica

Heheh ja mig frestar du inte med dina bilder,som visserligen är jättefina men jag vill ha vinter nu o är en riktigt årstidsmänniska hhehehhe

Att du får blåsor finnar mm beror på att du sover för lite,får man inte tillräckligt med sömn så blir man nedsatt i immunförsvaret,,testa o köp typ proviva, öresundsfil o sån där yoghurt dom gör reklam för på tv..Nåt på olu olay el nåt..allt bra för magen:där immunförsvaret sitter..Mycket c-vitaminer i form av pressad citron,apelsin,grape mmm..Ha en fin helg!!Kram Monica

2011-10-14 @ 15:04:30
URL: http://ploppviola.bloggplatsen.se
Postat av: stina

skall prova detta Monica känner att jag måste försöka ta hand om mig själv mer. Maken har from med nästa vecka och några månader framåt ta ut pappaledighet varje fredag så veckodagarna känns lättare och jag får lite mer vila :) kram

2011-10-15 @ 10:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0