Underbara dag....och lite bortskämd!

Igår vaknade jag upp utvilad id kl 06.00 vilken lyx, dagen innan var som sagt inget rolig dag. Igår han jag med en riktig lång promenad i solen då jag passade på att hämta barnen lite tidigare på dagis. Fick även ett snabbt kaffe besök av sötaste Mona alltid lika trevligt att få besök av henne samt att få prata med lite kvinnofolk när man går hemma mellan fyra väggar :D Meja och Vilda fick även på sina efterlängtade sängkläder med barbies som de fick ärva häromdagen. Hon har tjatat ända sedan de kom hem att vi skulle byta till dem så inatt har hon vart så nöjd när hon fått sova med dem. Fick även kläder till stortjejerna som var jättefina och tjejerna blev så glada. Kul att kunna ärva lite :)

Idag verkar det bli en lika underbar dag. Min mamma kommer hit och ska faktiskt hjälpa mig med storstädning det är guld värt.  Tar hellre hjälp med detta nån gång ibland än barnpassning då jag faktiskt känner att det är på städ och tvätt området jag behöver extra hjälp. Låter lite bortskämd nu men för att få till en riktig grovrengörning måste jag få hjälp för annars blir det alldrig städat ordentligt då barnen röjer ut samtidigt. Dessutom är flickorna på dagis så då kör vi ett snabbt röj under tiden.

Fick även hjälp av pappsen att köra upp tjejerna till dagis då pojkarna just somnat om och jag vill gärna inte väcka dem igen. Så det är allt bra med föräldrarna ibland om man har möjligheten att få hjälp.

Vet att det var en invandrar kvinna som frågade mig om jag hade någon som hjälpte mig varje dag med hushållet och matlagning mm. För hon menade att så var det i deras hemland. Kan säga att visst önskar man det ibland samtidigt vill man sköta sig själv min börda ska ju inte behöva bli någon annans.

Ha en bra dag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0