KARRIÄR!!

Vad är karriär egentligen?

Sett mycket disskutioner och själv fått kommentarer då jag var lite yngre att minsann deras döttrar tänkte på karriären innan det skaffades barn.

Helt okej det är ju upp till var och en kan jag tycka! men är karriären viktigast av allt?.

Funderar mycket vad folk menar med karriär? menar de högutbildad? hög status i sitt jobb?

Jag är super glad för att jag tog stundenten för att sedan lägga på ännu en utbildning och jagat timmar, även sökt mig till grannlandet för att få arbeta.

Karriär för mig är att uppnå egna mål att kunna försörja min familj har väl en dröm om att utbilda med till syrra så småningom men det är ju knappast något hög status jobb.?

Hmm funderar som sagt mycket på detta då man får dessa pikar så ofta.

Det jag önskar mig nu är ju en fast inkomst inte bara vikariat och timmar som leder någon vart. Sedan har jag ju fått avbryta många ggr pga ny mammaledighet :) så då är det ju inte lätt att samla ihop tillräckligt med timmar.


ovsett så är jag hellre LYCKLIG än Lyckad :)


Kommentarer
Postat av: Monica

Äsch..bara man själv trivs o är lycklig så är resten skit samma..Mitt jobb är mamma:underbetalt men jag är lycklig o kan va med mina barn....Kram

2012-04-17 @ 13:47:40
Postat av: Lina

Man kan vara lycklig och lyckad...det ena utesluter inte det andra. Samtidigt är man väll inte automatiskt lyckad för att man gör karriär

2012-05-05 @ 22:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0