Möte med Habiliteringen..

Igår var vi på möte med hab fick se deras lokaler samt prata lite om hur allt är och hur vi känner kring killarna. Pojkarna fick vara på dagis då första mötet bara var för oss föräldrar men de beställde ändå gåstolar till dem så nu kan de vara med de andra barnen och springa snart. Får se när vi får dem. Gick även igenom lite läkar papper och från sjukgymnasten som var med vid vårt sista läkar besök. på  pappret stod det att de uppskattar att pojkarna ungefär ligger på 10månaders i utveckling men aviker mer eller mindre på vissa områden. Sedan har det ju gått framåt sedan vårt sista besök.
 
Känns iaf som att vi kommer få bra hjälp nu och stöd kommer så småningom att få träffa andra föräldrar med barn i liknande situation och även delta i olika kurser. Även flickorna skulle få vara med då det finns en syskongrupp där det finns andra barn som har syskon med funktionshinder som har liknande ´familjeliv.
 
Kändes väldigt bra allt! visst känner man sig ledsen och ibland  höll jag faktiskt nästan på att gråta speciellt när man såg de andra barnen. vet ej varför men det blir väl mer uppenbart samtidigt hade dessa barn större funktionshinder. Men jag är väldigt känslig och blödig man blir väl sådan. Men känns skönt allt detta nu ändå. Jag måste försöka sluta sörja och istället vara tacksam och glad för de framsteg de faktiskt tar men jag är väl fortfarande inne i en fas där jag jobbar med detta.
 
Vi passade även på igår att handla lite julklappar jag och maken det blev en del och framförallt lite julkläder till alla barnen som de får i paket på julaftonsmorgonen. Men jag har en hel del kvar att handla men det hinns säkert med.
Det var mysigt att det bara var jag och Andreas och inga barn för en gång skull också så¨det blev lite egentid.
 
Natten till idag var Thea dålig så hon är hemma idag. Hon ligger nu i sängen och mår inte alls bra hoppas inte hela familjen ska gå och bli magsjuk det har vi varken tid eller ork med. Hon var iaf väldigt glad för att det kommit så mycket snö. Jag skojade med henne att hon kan ju stå i fönstret och titta medans jag och Vilda åker pulka :D Men hon ville allt med ut isf. Har barnen hemma från dagis idag var rädd att de inte plogat området kring dagis så jag kör fast.  så det blir en lugn hemma dag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0