Besök av älgen :)

Hade fin besök igår av en älg i trädgården som stod och mumsade på min tall :) trodde den skulle ge sig iväg ganska snart men den bestämde sig för att ta en tupplur under tallen. Den var så fin där den låg och höll koll på omgivningen med sina stora öron. Fick tyvärr bara dåliga bilder med min mobil kamera.




Mina vaktlar tycks även dem ha fått vårkänslor för just nu sprutar det ur ägg ur dom dessutom har de stora hönsen börjat ruva lite granna. Det är vi glada för nu, för det har varit äggbrist nu i vinter och det känns surt att behöva köpa massa ägg i affären när man har massa fjäderfän själv. De äter också en del så man vill ju gärna ha lite betalt för maten ;) Fast jag tycker det är mysigt att ha dem också. Längtar redan till våren och efter kycklingar som springer runt på gräsmattan. Mina brahma hönor är jätte bra mammor och ruvare de brukar bära runt med deras kycklingar på ryggen urmysigt.

Lägger in en liten bild på dagens skörd av vaktel ägg :)





Dom är ursöta att blåsa och hänga i påskriset. Detta ska även vara en fin delikatess äggen kostar i regel 6kr styck dock kan jag tycka att de smakar likt hönsäggen men ska innehålla ett högre närings innehåll än ett vanligt hönsägg. Men när jag får så här mycket brukar det bli pannkakor och sådant på dessa också. Har försökt sälja lite men efterfrågan är inte lika stor här.

Annars kommer vi ha en slappardag gossarna grejade lite inatt så det blev mycket vaket så jag var helt koma i morse orkade knapp gå upp och få iväg de stora tjejerna till skolan. Så de fick göra frukost och fixa själva. Sedan skippade vi dagis för små tjejerna för pojkaran sov fortfarande och ville inte väcka dem sedan var man ju trött själv. Så idag är mys dag här hemma. Skäms lite då jag inte brukar vara så trött att det blir så här men vet inte riktigt vad det var med mig idag :-D Nu ska jag passa på att utfodra lite djur medans pojkarna sover och tejejerna tittar på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0