lite renovering.

Nu har vi påbörjat vardagsrummet äntligen. Men det ska ju alltid krångla så är det ju. Renoveringstapeten vll ej fästa rktigt på den gamla vävtapeten utan man måste ha jätte mycket limm på nästn överdrivet, dessutom är det glasfiber i den tapeten så mina händer sticker det i som bara den :-/ Ja vi får lite extra hjälp i eftermiddag som tur är. Det är svårt att greja när tvillingarna inte nöjer sig så länge att ligga på golvet. Pappa och Andreas drog iaf bort det gamla laminat golvet igår så nu är det ingen återvändo.
'
Måste berätta att den som lagt golvet i detta huset innan vi flyttat in måste vart full för det första har denne lagt så skarvarana följer varaandra och har det fattats en bit i ett hörn har man bara sågat till en bit och lagt dit :D för det andra så hade denne spikat fast Foamen som ligger under laminaten :/ till och med jag som är blondin och allt förstår ju att man inte gör så :D måste ju tagit längre tid att spika än att använda tejp :/

Och när vi flyttade in 200 tänkte vi väl inte rikitigt på hur det såg ut så förens an kom in i ett tomt hus. Golvlister i taket inte ens lika lister. Haha ja finns mycket att påpeka. Inte för att vi är proffs heller men man kan ju undra hur vissa tänker.

Idag vankas det även söndasmiddag hos mina föräldrar tillsammans med mina svärisar och Emelies det ska bli trevligt. Sedan fortsätter projektet nere i källaren i eftermiddag. Så ingen gympa blir det för mig ikväll då jag måste ta barnen så vi får gjort lite :)

Kommentarer
Postat av: Monica

Meh vikka klåpare!!Trist men sant!!Vi hade oxå haft en karl här som gjort så mycket fel att man undrar om han ens hade en befintlig hjärnfunktion??? Fuskat var han fick tillfälle..men vi har fått rätta upp de o vi är på god väg o förinta de skitet han lämnade..

Men vad kul att ni ska få så fint,du får visa bilder sen!!Vår hall tar form nu o gubben spikar lister just nu(lite sur för väggarna inte är raka men de får bli som de blir vi kan ju inte trolla)Ha d så gott så hörs vi kramar Monica

2012-02-05 @ 12:14:45
URL: http://ploppviola.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0