Synkade!

Är så nöjd har lyckats få in en bra runtin på tvillingarna :D Jag har haft lite problem med att de småsover om varannat alltid en tvilling som är vaken och sover högst 10-15minuter åt gången :/ Men vi flyttade in deras spjälsängar i vårt sovrum så nu har vi en säng på vardera sida av våran säng. Så när jag märker att de börjar bli trötta så lägger jag dem i deras sängar med napp och filt och turas om att gunga dem. De har vyssan lull tassar på sängarna så det går att vicka spjälsängarna fram och tillbaka. Det brukar inte dröja länge innan de somnar och brukar sova ca 2 timmar SAMTIDIGT!!! det är helt underbart att få de timmarna då jag kan damsuga och fixa i lugn och ro eller bara att få va en stund.

Sen brukar de sova en gång till på eftermiddagen men då bara en halvtimma. Jag slipper nu babysittrarna när de är gnälliga för dom har inte vart roliga att dras med mycket smidigare att bara lägga dem i sängen när de är otröstliga. På kvällarna när de gnäller och är trötta för natten är det bara att lägga ner dem i sängarna igen och de brukar ligga och skratta högt och snosa ner näsan i täcket för de är så glada att få lägga sig. Och somnar ganska omgående. Hoppas nu bara att detta håller i sig! Löjligt inlägg men vill bara tala om vad glad jag är för detta och hur mycket det underlättar när man har slitit med dessa två kring tröst,sömn mm.

Barnen vaknade igår morse av jätte mycket snö men tyvärr var synen inte lika kul för dem i morse då i princip all snö smält bort :( De hade igår vart ute nästan hela dagen och byggt snögubbar och även en jätte tjusig snöbjörn! lägger in en bild så får ni se.



Tyvärr hade den smält ner under natten så det var endas en liten hög kvar. Tur att jag tog detta kortet igår kväll. Det var 11 och 8 åringen som vart så kreativa.

Nu får jag ta hand om barnen hejs svejs.

Kommentarer
Postat av: Monica

Skönt att du hittat rutin: de underlättar ju massor!!!

Åhh vad roligt med snö men vad synd att den försvann lika snabbt!!! Här kom de lite snöblandat regn precis o unganra blev lyckliga men de finns ju inget kvar o de la sig inte ens från början..dom börjar misströsta om vi ens kmr få någon snö!!!!???

KRAMAR Monica

2012-01-05 @ 14:26:19
URL: http://ploppviola.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0