sjukstugan fortsätter...............

Ja här bara fortsätter det nu har både Elvira och Thea börjat på pencillin kur 2! och i samband med detta fick även Troy, Vilda och Meja vattkoppor så nu har alla ungarna haft det vilket är skönt men jag känner mig helt slut. även gubben åkte på hög feber och halsont, det verkar även var en envis virus eller bacill han har då han fortfarande har feber. Oktober månad blev en dålig jobbmånad pga detta. På måndag ska vi övriga i familjen som inte äter pencillin göra en smittspårning för att kolla vilka som bär på skräpet.
Så snart borde det väl vara slut på detta.

Idag var jag även till BVC med pojkarna för att kolla vikt och få vaccination dock blev det inget vaccin då Troy haft vattkoppor alldeles nyss och Loke var svullen i en lymf under halsen så de ska avvakta. Sköterskan tyckte att både Toy och Loke hade gått upp dåligt i vikt och jag ska sätta in ett mål mat till och tillsätta extra fett. lite trist då jag tycker de är lite rultiga och äter bra :/ Eftersom de matas varje mål mat så känner jag mig bara ännu mera låst om jag ska sätta in ännu ett mål mat. det är ju en lite process med matningen. Meja var för tjock på hennes 4 årskontroll för några år sedan och då ville de att vi bara skulle ge lätt produkter men där gick gränsen. Barn ska äta riktig mat inte lättprodukter! sedan får man väl minska potrionerna och se över godis intaget. Men vi fortsatte och hon drog iväg på längden som sina systrar och är idag normal! Alla är inte stöpta i samma form! sen ser man väl när det är sjuklig fetma eller magerhet. finns dem som är "feta" och bra mycket bättre hälsa än en som ser smal ut.

Känns bara som att det ska masas med allt hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Lena

jag tycker nog att du du ska gå på det som känns bäst, visst ni har varit sjuka å fram å tillbaka men nästa gång du ska på koll så kan det lika gärna vara tvärs om.. igen. Då ska du säker hålla igen. Alla barn äter ju dåligt när de är sjuka å då är ju vätska det godaste, det vet man ju med sig själv. Så länge du å gubben tycker de får i sig det de orkar å kan så är det det viktigaste. De kommer inte att svälta å inte är de tjockisar, de är så fina barn allihop :). Ta du det hela med ro å krya på er alla!! :)

2012-11-01 @ 16:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0