Oro

Vart iväg på ny läkarkontroll både bu och bä! Läkaren gillar jag. Han är jordnära och förstående. Saker och ting är lättare och börjar hamna på sin plats. Det som oroar mig är de nya provtagningarna de ska ta på killarna nu. De misstänker ju något syndrom av något slag och läkaren ville inte riktigt berätta vad de skulle kolla såklart för att inte oroa oss i onödan. Men jag är snokig av mig och har luskat fram att jag tror de ska testa för neurometabola sjukdomar (mitokondriella sjukdomar) inga trevligheter när man läser och ganska dyster prognos. Väldigt invecklat och avancerat när man läser om det också. Min största fasa är att våra pojkar ska bli sämre med tiden och gå tillbaka i utvecklingen och dö för oss. Dessa är just sådana sjukdomar som man provar för nu. Jag är såklart orolig nu och säkert helt i onödan. Vi får helt enkelt vänta och se men jag förstår mycket väl läkarens lite diffusa svar när jag nu vet vad det skulle innebära. Jobbigt att man alltid ska snoka i allt när man hittar svar man kanske inte vill veta. Bra såklart att de testas så man isf kan utesluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0